Őrmester Blog

Intelligens vagyonvédelem igényeseknek

Az Őrmester rövid története 1.

2013. február 13. 12:00 - ŐrmesterNyrt

1990. május. 9-én - a győzelem napján - kezdte meg működését Társaságunk, akkor még Őrmester Kft.-ként. A mai napig nagyon sok ügyfelünk és barátunk még mindig Kft-ként emleget minket, de ez nem probléma. Az alapításkor az ORFK és BRFK is tulajdonrészt szerzett a Társaságban más vagyonvédelmi cégek - mint Tűvati, és Elektrovill mellett. Akkor már több cég is foglalkozott elektronikus rendszerek telepítésével, de az élőerős piacon nem volt még közel sem ilyen túlkínálat, mint manapság. Kacziba Antal tábornok, akkori bűnügyi igazgató javasolta - bölcs előrelátással - az élő erős szolgáltatás favorizálását. Az alapkoncepció egyébként komplex szolgáltatás nyújtása volt, amelyet akkor nem tudtunk reményeink szerint megvalósítani. A komplex vagyonvédelmi szolgáltatás nyújtása egyébként mind a mai napig Társaságunk egyik célja. Sem akkor, sem most nem egyszerű feladat ennek a célkitűzésnek megfelelni, de ma azért sokkal jobban állunk e tekintetben. Nagyon nehezen akart a cég beindulni. Én természetesen nagyon sok ismerősömet felhívtam és meglátogattam céges prospektusunkkal - de hát referencia és image nélkül nagyon nehéz volt. Ekkor kerestem meg az akkortájt népszerű magazin - a Reform - hirdetési vezetőjét és azt kértem tőle, hogy rendelésünket követően hozzák le 1/8-os méretű hirdetésünket minden héten ugyanazon az oldalon, jobbra fönt. 

Ezt azért kértem, mert azt olvastam egy szakcikkben, hogy az emberek többsége jobbkezes és a szem először az olvasni való jobb felső részét "pásztázza". Kérésem nagy megdöbbenést okozott, mert mint mondták, ilyet még senki sem kért tőlük. Hetekig, vagy talán hónapokig emiatt, meg sem tudtunk állapodni. Végül nagy nehezen elfogadták álláspontomat, és megjelent hirdetésünk a megbeszélt állandó helyen: jobb oldalon, jobb szélen és fönt. Nagy reményeket fűztem a hirdetéshez, de közel egy évig még egy telefonhívást sem kaptunk. Időközben a pénzünk rohamosan fogyott, engem pedig "nyomás alá" helyezett két kollégám, hogy "álljunk le" a hirdetéssel, - mert nincs értelme. Már én magam is kezdtem elbizonytalanodni, amikor váratlanul jöttek a telefonok és ajánlatkérések a hirdetés hatására. Óriási élmény volt számomra... Először csupán alkalmazottként dolgoztam a Társaságért, később a vagyonvédelmi cégek egyenként kezdték eladogatni a részesedésüket, amelyeket felvásároltam. Néhány év alatt a Kft. egyik jelentős tulajdonosává váltam, és természetesen a közgyűléseken egyre nagyobb súllyal tudtam tulajdonosi érdekeimet megjeleníteni. Az egyik közgyűlésen már szavazatommal tudtam egy kérdést eldönteni. Még ma is emlékszem Dr. Kiss Ernő tábornok döbbent arckifejezésére, amikor tudatosult benne, hogy többségbe kerültem a tulajdonosi körben. Ezt követően nem sokkal az ORFK és BRFK kiszállt a cégből, mert egyébiránt a szakmánkat felügyelő szerepkört kellett betöltenie. Mivel kezdtünk beindulni, managereket vettem fel, hogy a szolgáltatásunkat szervezzék, és tartsák a kapcsolatot az ügyfelekkel is. Igyekeztem gáláns lenni vezető munkatársaimhoz, így a lehetőségekhez mérten jó munkabért és céges autót biztosítottam számukra. Ezek a kollégák az állami szférából érkeztek, azon belül is a Rendőrség és Titkosszolgálatok kötelékeiből. Teljesen másképp szocializálódtak, teljesen más nyelvet beszéltek, mint én. Nálam tapasztaltabbak és ravaszabbak is voltak. Nagyon nehezen viselték el az olyan üzleti világban teljesen természetes irányelveimet, hogy munkaidőben elegáns öltönyt és nyakkendőt kell viselni. Néhány év múlva kisebbfajta "puccsot" szerveztek ellenem, és Őrmester-M Kft. néven igyekeztek a megbízóinkat hamis információkkal saját érdekeltségükbe átvenni. Mihályka Zsolt volt az egyetlen kollégám, aki kiállt mellettem, és jelezte nekem a "puccs" készülődést. Még ma is emlékszem apró részletekre, például arra, hogy felhívtam helyettesemet, aki szintén "benne volt" a ""buliban" és tájékoztattam őt arról, hogy mire készülnek a managerek. Döbbent csend volt a válasza, amiből azonnal rájöttem, hogy ő sincs velem. Miután befejeztük a beszélgetést, a telefonkagyló még a kezemben - illetve a fülemen maradt. Ő letette a kagylót, én nem, - és hallottam, hogy miről beszélgetnek ezek a volt titkosszolgálatból kilépett vezető társaim. Nem volt elegáns történet. Szétváltak az útjaink. Az egyik "rebellis" ex titkosszolga éppen néhány napja jelentkezett nálam, hogy segítsek neki mert vállalkozásából már nem tud megélni... A Társaság egyik erőssége a rugalmasság és azonnali reagáló készség lett, amelyet ma is komoly értéknek tekintek. Nagy súlyt helyeztünk a marketingre már 20 évvel ezelőtt is, amikor ez még nem volt olyan trendi. De már 20 évvel ezelőtt is nagyon fontosnak gondoltuk a hatékony szakmai munkát, a hozzáértést, és elhivatottságot. A Szféra Kft. volt az egyik legjelentősebb partnerünk, akikkel nagyon jól együtt tudtam dolgozni. Ők folyamatosan rendezvényeket szerveztek az üzleti élet szereplőinek, mi pedig a rendezvények biztonsági szolgálatát láttuk el. Ma is emlékszem arra a mozzanatra, amikor felhívtam Deák Józsefet, a Szféra kft. társtulajdonosát, és felajánlottam neki a cégünk szolgáltatásait. Ő nem túl lelkesen fogadta a hívásomat és azonnal tisztázta velem, hogy nem szerepel kiadási tervükben biztonsági szolgálat. Azonnal replikáztam, hogy "ki mondta, hogy fizetniük kell". Ettől Ő azonnal "megenyhült" és tárgyalni hívott. Barter megállapodást kötöttünk, amely aztán később hosszú évekig tartott. Számomra mai napig feledhetetlen élmény volt Deák Józseffel és Oltványi Tamással, továbbá a rendezvény köré csoportosult vállalkozókkal együtt dolgozni. A Birkózó Szövetséggel is nagyon régi az együttműködésünk. Nagyon sok rangos világversenyükön Társaságunk látta el a biztonsági szolgálatot. Emlékszem, hogy sok évvel ezelőtt Hegedüs Csaba felkért engem, hogy legyek a magyar szumócsapat edzője, és kísérjem el őket Tokióba. Azt hittem, Csaba viccel, de kiderült, komolyan gondolta. Ez természetesen az amatőr szumó világbajnokság volt a profi szumó földjén. Mai napig tart velük a kapcsolatunk, legutóbb a "Veterán és Strandbirkózó Világbajnokságot" biztosítottuk. Az első komolyabb megrendelésünk a Siemens -től érkezett. Ma is emlékszem a történetre. Akkor vettek át egy üres épületet, amelynek rapid gyorsasággal kellett megoldani az őrzés-védelmét. Amikor a gazdasági osztály vezetője felhívott és megkérdezte, hogy "alkalmas-e Önnek a mai nap egy megbeszélésre?" azonnal viccesen válaszoltam, hogy "rossz a kérdésfeltevés" nekem ugyanis mindig alkalmas az időpont egy tárgyalásra. Tekintve a dolog sürgős volt, egy óra múlva helyszínen voltam, és még aznap este elkezdtük a szolgáltatásunkat. Ezt követően a Siemens-el hosszabb szerződéses kapcsolat alakult ki. Ugyancsak egyik első megrendelőink egyike volt a Süba. Ez egy építőipari fővállalkozó iroda, amelynek vezetője Gonda Mária ugyancsak közel 20 évig volt partnerünk. Időközben megszerveztük vidéki igazgatóságainkat is, de erről majd később. A vagyonvédelem az elmúlt 20 évben elképesztő fejlődésen ment keresztül. Büszke vagyok arra, hogy részt vettem ebben a fejlesztési folyamatban - sőt a mai napig folyamatosan fejlesztéseken törjük a fejünket. Igyekszem igényes kollégákkal körülvenni magam, akik mindig maximális teljesítményre törekszenek. Elveimből nem kívánok engedni, inkább embereket engedek el. Álmaimat soha nem adom fel!

Szerző: Kincs István

Közzétéve: 2013-02-13

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ormester.blog.hu/api/trackback/id/tr757898846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása