Őrmester Blog

Intelligens vagyonvédelem igényeseknek

Kommunikáció és vagyonvédelem

2014. július 11. 13:53 - ŐrmesterNyrt

Talán a huszonegyedik században már nem kell bizonygatni senkinek, hogy mennyire fontos területe az életnek a kommunikáció. A mindennapok során mindenütt találkozunk vele, úgy a magánéletben, mint a munkában. Területünkön, a vagyonvédelemben kifejezetten kiemelt szerephez jut a kommunikáció.

Nyilván mindenki tud példákat hozni az üzleti életből, amikor a helytelen kommunikáció miatt hiúsult meg egy üzlet, vagy keletkezett egy olyan félreértés, amelyet aztán utóbb nagyon nehéz volt presztízsveszteség nélkül megoldani.

Egy üzleti partner, bármennyire is az ellenkezőjét állítja, valójában prekoncepcióval kezd meg egy tárgyalást. Az első pillantás ugyanis nem megismételhető. Ahogy a potenciális üzleti partner belép, mozog, gesztikulál, öltözködik, köszön, egyszóval fellép, már eleve kialakít egy képet. Ez pedig – hiszen magába a konkrét tárgyalásba még bele sem kezdtünk – egyfajta előítélet. Nem nehéz belátni, hogy nem mindegy, vajon ez az előítélet pozitív, avagy negatív.

Sokan ezt tudatosan kihasználják. Ügyelnek a testtartásukra, a szemkontaktusra, arra, hogy mosolyogva közelítsék meg a még ismeretlen üzletfelet. Ezek a szakemberek ugyanis már tudják, hogy a kommunikáció, legyen az akár verbális, akár non-verbális, bizony tanulható.
Sorozatunkban a vagyonvédelmi szakembereknek szeretnénk segítséget nyújtani ahhoz, hogy kommunikációs képességeik, technikáik javításával minél jobban tudják ellátni munkájukat.

Két irányra kívánunk fókuszálni.
Egyik megközelítésben az ügyfelekkel állandó kapcsolatot tartó front office és call center munkatársakat, valamint a tényleges vagyonvédelmi élőerős tevékenységet végző kollégákat kívánjuk praktikus tanácsokkal ellátni. A másik megcélzott terület esetében pedig a menedzsereknek szeretnénk használható ötleteket adni a tárgyalási technikák elsajátításához, illetve a már meglévő partnereknek nyújtott utánkövetés és support tevékenység alatti találkozások pozitív irányba tereléséhez.
Már ebből is látható, hogy mindkét esetben arról van szó, hogy a cég kialakított imázsát az azt megjelenítő kollégák képviseljék, és ezt a kialakult képet javítsák, fejlesszék. Hiba azt hinni, hogy egy jól megtervezett arculat, egy hívogató dizájnú egyenruha, egy attraktív webes felület önmagában elég. Nem, ez ugyanis csak a külső. A felépített brandet élettel mindig a kollégák töltik meg. És ezen a branden egyetlen rosszul kiválasztott munkatárs, vagy egy komolyabb kommunikációs hiba többet tud rontani, mint ami akár hónapok marketing munkájával felépíthető.

A fenti témával foglalkozó írásaink rendszeresen jelennek majd meg az Őrmester Nyrt. blogján, és szeretnénk, ha kommentjeikkel is segítenék munkánkat, akár úgy is, hogy olyan témákat javasolnak a kommunikáció területéről, melyekről szívesen olvasnának.  

 

Közzétéve: 2014.07.11.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ormester.blog.hu/api/trackback/id/tr417898938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.